Economie & logistiek
: 10 op 10 voor de binnenvaart
Economie & logistiek
10 op 10 voor de binnenvaart
De binnenvaart is de vervoersmodaliteit van de toekomst. Dat is een evidente conclusie bij het kijken naar de troeven van de waterweg
- Flexibele partner
Niets zo flexibel als het water: binnenvaartoplossingen ‘op maat’ zijn dan ook onze missie. Voor elke vracht en elk bedrijf, groot of klein. Op één lijn met jouw ambities en altijd in voorkeur van vooruitgang, streven we naar flexibiliteit van punt A naar punt B. - Professionele passie
Bij De Vlaamse Waterweg nv werken professionals met passie, die continu up-to-date blijven over de laatste nieuwe ontwikkelingen. Zij helpen je om het logistieke plaatje te doen kloppen en vlot over onze wateren te navigeren. - De beste bereikbaarheid
Een bevaarbaar waterwegennet in Vlaanderen van ruim 1 000 km dat dankzij de fusie nog hechter wordt, is ‘altijd en overal’ bereikbaar. Vlaanderen, centraal in Europa, het logistieke hart van Europa … Gezien bijna alle Vlaamse bedrijventerreinen dicht bij een waterweg liggen, garanderen we het beste traject. - Just in time
Als je via de binnenvaart transporteert, staat je lading nooit vast in de file door druk verkeer of slecht weer. Dat de binnenvaart 24 uur op 24 werkt, zorgt ervoor dat je voorraadbeheer een stuk efficiënter kan verlopen. Just in time? Check! - Moderner dan je denkt
De binnenvaart is een innovatieve en hoogtechnologische sector: track and trace, de nieuwste communicatiemiddelen … We hebben het allemaal. Bovendien helpen onze specialisten je gratis op weg met begeleiding van vaarroute tot kostenberekening. - Voor vrachten groot of klein
De waterweg is perfect geschikt voor hoge tonnages. Uiteraard zijn ook kleinere en speciale vrachten welkom op de binnenvaart. Van een bulklading zand tot een container met wijnflessen of een pallet met snelbouwstenen. De Vlaamse vloot vindt altijd een geschikt binnenschip! - Doorgedreven duurzaamheid
Wist je dat de binnenvaart met 5 liter brandstof een vracht van 1 ton over 500 km kan vervoeren? En dat met veel minder CO2 -uitstoot dan de alternatieven. Meer goederen over het water transporteren haalt vrachtwagens van de weg en vermindert zo fijn stof. - Veiligheid voorop
Ongevallen zijn zeldzaam. Dubbelwandige schepen zorgen ervoor dat gevaarlijke ladingen veilig aan wal komen. Of dat nu gebeurt in een containership, duwbak, ponton, olie-, gas- of poedertanker: wij zijn dé logistieke partner die veiligheid voorop stelt. - Economisch voordelig
Niet enkel de prijs van vervoer per binnenschip is concurrentieel, ook de maatschappelijke kosten liggen laag. Minder brandstof én loonkosten zorgen ervoor dat het totaalplaatje 2 à 3 keer lager ligt dan via de weg of het spoor. Niets dan voordeel dus. - Mobiliteitsbewust
Samen iets doen aan de files, smogalarms en ongevallen? Graag. De logistieke voordelen van de waterweg maken je transport perfect inplanbaar. Wij streven dan ook naar mobiliteitsbewust ondernemen in Vlaanderen: meer binnenvaart, meer mobiliteit!
EuRIS: alle binnenvaartinformatie op één locatie
EuRIS geeft u toegang tot alle informatie die u nodig heeft als schipper, scheepseigenaar of logistieke dienstverlener op de belangrijkste Europese vaarwegen, waaronder een actuele waterstanden, bedieningstijden van sluizen en bruggen, een routeplanner en scheepvaartberichten.
U kunt uw schepen registreren en hun route volgen, een bericht ontvangen wanneer een van uw schepen een bepaald punt op het netwerk passeert en informatie opvragen over schepen, reizen en lading. En er zijn nog veel meer mogelijkheden. Als eigenaar van de informatie bepaalt u altijd wie welke informatie mag zien.
EuRIS brengt alle relevante informatie samen op één plek! Meer info: eurisportal.eu.
Laatste nieuws
19/09/2024
Nieuw fietspad aan Stadionlaan in Deinze in gebruik
18/09/2024
Overspanning fietsbrug Menen op 21/9 geplaatst
18/09/2024
Aanstellingsprocedure aannemer voor Leiedoortocht Menen opgestart
13/09/2024
Slipway Roesbrugge in gebruik genomen
09/09/2024
Bastenakkers nieuwe schakel in keten van gecontroleerde overstromingsgebieden langs de Schelde
03/09/2024
Nieuwe verkeersituatie sinds afsluiten Bospoortbrug in Halle
26/08/2024
Start herstel winterdijk Blankaartbekken
25/08/2024
UPDATE Baanbrug in Boom opnieuw toegankelijk voor fietsers en voetgangers
23/08/2024
Tweede fase herstelling middendijk ‘Blinker en Stinker’ van start
21/08/2024